torsdag 26 september 2013

Framtid, Nutid, Alltid


Tjooho! Efter en toktung dag igår med massor av stress och oro i kroppen och frustration i huvudet så kraschade jag fullkomligt i soffan efter jobbet. Lät mig själv ta en paus och hämta lite energi. Lyckades dock med lite hjälp och uppmuntrande tillrop peppa upp mig själv från soffan och ge mig ut i skogen för att ladda istället för att sitta kvar i soffan. Det blev inga fartrekord, inget toppass, men det blev av. Sprang/myste/gick ungefär 4 kilometer, och lyckades komma tillbaka med lite mindre stress och oro, och lite mer lugn och energi. Det är de där passen som räknas extra noga i min bok. Det handlar inte bara om de träningspassen jag gör för att utvecklas fysiskt, utan hur jag kan använda träningen för att utvecklas mentalt. Skönt att kunna springa ifrån stressen och tjäna energi genom att svettas lite.
Fortsatte kvällen med att ladda in ännu mer härlig pepp, genom att lyckas få mig en plats till Amfibiemannen 2014! Efter ett års vila från amfibieloppen så är jag helt klart redo att komma tillbaka till denna härliga träningform och ta revansch på loppet som nästan blev lite för stort för mig 2012. Så galet peppad! Det enda jag behöver nu är en partner. Är du träningsglad, simkunnig och villig att äventyra i en våtdräkt i sommar? Hör av dig! anmera89@hotmail.com


 Idag är det fastedag nummer 2 för veckan. Har helt klart känt att energi- och vätskebalansen har varit lite off sedan fastan i måndags, delvis såklart för att jag har ökat träningen ett snäpp, men det har också säkert med det faktum att jag städat ut lite bakverk och sunkmat från ätardagarna att göra. 5:2 skyltar stort och brett om att det är fritt fram att äta "vad man vill" när fastedagarna är förbi, men jag är inte riktigt villig att fylla på med näringsfattig och/eller energirik mat bara för att jag fastar. Ska jag hålla i med fastan så måste jag kunna göra det med riktigt käk. Nästa vecka är den hårdaste träningsveckan i schemat innan viloveckan, och under den är det tänkt att jag ska äta som vanligt hela veckan. Spännande att se hur kroppen känns då!

Nu gäller det att fylla på vätskeförrådet innan siktet går ut i solskenet och till närmast lämpliga backe för lite backfysmys innan veckans sista jobbpass ska avklaras.

Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar