tisdag 24 september 2013

Dag 2 vecka 2

Japp japp, livet rullar vidare med en extra härlig energi i kroppen efter helgens grundliga påfyllning av fjäll, äventyr och solsken. Denna vecka kommer ägnas helhjärtat åt jobb, träning och mat, och inget större äventyr är bokat inför helgen. Istället pratas det smått om "inför Tjurruset-löppass" som Jocke nog har längtat efter att utsätta mig för sedan vi träffades.


Träningen första veckan gick helt enligt plan, inte alltid så pepp på träningen ifråga som stod på schemat, men fick ändå passen gjorda, och kom (såklart) alltid från passen med ny härlig energi och endorfiner. Märker mer och mer hur bra det är för mig att ha en struktur runt träningen ibland. Kommer på mig själv med att planera storslaget inför kommande dagar, men sedan välja bort all planerad extra-träning för någon extra halvtimmes sömn eller laddtid. Detta är helt och hållet en kamp som utspelas på insidan av mitt huvud, och ger ibland upphov till ganska mycket negativ energi, då det tenderar att kännas som att ingen av träningen som faktiskt blir av egentligen är tillräckligt, eftersom planen varit en annan. Med träningsplanen i bakgrunden så har jag dock denna gång kunnat njuta av känslan av att jag tränat alldeles tillräckligt och helt enligt plan, och istället spara på all extra träningspepp och energi till morgondagens träning. Win-win, utan tvekan.

Såå, sitter och hänger lite över en kaffe nu efter en skön urladdning med Gym 1: Grundstyrka på gymet med rejält tempo och tunga vikter. Det blev lite superset 10x4 varv med Knäböj+Assisterade Pullups, Dips+Utfall+Maghjul, Marklyft+Armhävningar och avslutningsvis ett par set magmos i TRX:en. All and all lite drygt 1 timme, och skakiga både armar och ben att ladda om inför kvällens pass!

Nu väntar lite mer jobb, lite mer träning och sedan är det äntligen dags för veckans PULS-pass!
Härliga tider!
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar