torsdag 19 september 2013

Veckans

Ännu en träningsvecka börjar närma sig helgen, dags att blogga ur lite tankar och pepp! Löppasset i fredags gav upphov till en riktigt skön träningsvärk i framsida lår (högre tempo/hårdare underlag) och följdes upp med ett distanspass i poolen tillsammans med mamma. Lördagen blev också träningsrik, med en timmes Power (skivstångsträning) på jobbet och en löptur på kvällen. Söndagen blev vilodag och avslutades storslaget med 75 minuters yoga. Grymt skönt att flöda igenom kroppen ordentligt, men oj vad stel jag är i min ländrygg! Mer yoga / rörlighet in i schemat igen, med andra ord!

När denna vecka sedan startade så hände mycket på en gång. Träningsplanen jag har lagt upp rullade igång, och sista planeringen inför helgens avslutande Salomon Trail Tour började ta form. Jag fick hänga en timme med Actic Faluns nya PT, och fick ett grymt roligt jobberbjudande. Ännu ett simpass klarades av, och följdes upp med ett 2 timmar långt (!) gymtestpass, där jag tog hjälp av kollegan/vännen/inspirationskällan Anna för att få fram bästa upplägget på ett av höstens planerade återkommande pass, kallat Gym 1 eller Grundstyrka. Knäböj, pull ups, armhävningar, utfall, marklyft, roddövningar och tung mage ska ingå i detta.


Nytt här på bloggen är fliken Träningsschema, där du kan kika in om du är nyfiken på vad jag planerat syssla med de närmaste veckorna. Nej, jag följer inte alltid mina träningsscheman till punkt och pricka, ja, jag grottar ner mig i soffan ibland och äter en hel burk kakor istället för att träna. Hur det går för mig med träningen får ni helt enkelt fortsätta läsa bloggen för att få veta! :)


I korta drag kommer jag dock träna i 4 veckorssvep, med 3 veckors upptrappning, följt av en vilovecka. Kosten följer träningen, men ska testas runt lite innan en fastare struktur fastställs, men dessa första veckor fastar jag en dag vecka 1, 2 dagar vecka 2 och vecka 4, och inte alls vecka 3 (tyngsta träningsveckan). Jag körde enligt detta träningssystem i några månader i våras, och fick till grymma träningpass och sköna resultat. Planen är kul träning som håller hela hösten, och variation för att bli lite bättre på allt jag gör!


Titta också in på Jockes nya sida !

Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar