fredag 6 september 2013

PULS!

Japp, livet rullar vidare och träningen med det. Veckan har känts lång och ösig, trots att det i kalendern har sett ganska lugnt ut. Men höstterminen drog igång i måndags med allt vad det innebär på ett gym, som med all önskvärd tydlighet känner (och ser) effekterna av kombinationen "öl och grillfester" och "skuldkänslor efter semestern". Skämt åsido så har det definitivt tagit fart på Actic, och denna vecka var det ju dessutom premiär på höstens gruppträningsschema. På detta har jag några färre pass än tidigare, men känner mig ändå galet peppad!


Ett pass som är nytt för både mig och anläggningen är Actics konceptklass PULS, ett enkelt och rättframt pass utan prylar och svåra steg, men med en grym påsättning för just kondition och förbränning, uppblandat med lite funktionell styrka. Jag hade nog glömt lite hur roligt det är att plugga (förkoreograferade) konceptklasser sedan jag tog min gamla oanvända BodyPump-licens, och har därför ägnat många svettiga timmar i vardagsrummet åt att nöta in nya rörelsemönster i kropp och knopp. Benen har hängt med förvånansvärt bra trots mycket skuttande de senaste veckorna. Hade stor premiär på anläggningen i Tisdags, och var fullkomligt totalt slut när jag kom hem. Tur ibland att jag har en sambo som kan rycka upp mig från vardagsrumsgolvet och se till att jag stoppar i mig lite mat.




På matfronten så ägnar jag mig åt filosofi på hög nivå, då jag, enligt plan, avslutat mitt 5:2 experiment och ätit "normalt" i en vecka, samtidigt som jag spurtar mig genom boken, för att förhoppningsvis, så snart jag gjort min sista invägning för denna testperiod, kunna skriva ett bra, genomarbetat blogginlägg om ämnet. Som fortsätter att gäcka med alla sina motsägelser, möjligheter och slutsatser. Men som sagt, ett längre blogginlägg om detta är under uppbyggnad.

Så! Maten, träningen, energin. Upp och ner, fram och tillbaka. En plan börjar födas. Hur ska hösten disponeras? Vad ska jag göra 2014 egentligen? Kullamannen är redan bokad och klar och det finns ytterligare en och annan öppning av anmälan som står markerade i kalendern. En dag till eller två i veckan hade varit bra, vilket är ett ämne som oftast kommer upp i stadiet när jag börjar skriva ner ungefär vad och hur många träningpass inom alla de olika träningsformer jag vill hålla på med regelbundet, helst varje vecka. Men! Jag brukar få ihop det till slut!

Vad motiverar dig att svettas på hösten?
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar