fredag 13 september 2013

Tidiga mornar och Inspiration

Hösten kommer krypande, inte så mycket vädermässigt som jag kunde förväntat mig, men har haft fantastiska, mystiskt disiga mornar denna veckan och njutit storslaget av en lite friskare, lite renare luft att dra ned i lungorna. Jag har spenderat en vecka inuti huvudet, eller det känns så i alla fall. Det har varit många funderingar, planeringar och tankar, mycket bråk och knåp för att hamna tillrätta i det jag har och ana en riktning för att hitta stigen framåt mot nästa målsättning, nästa äventyr. Nu börjar det klarna!

En del av funderingarna har lett till lite tidigare mornar denna vecka, med följande kvällströtthet och därmed tidigare sänggång också. Det känns bra. Jag mår bra av att sova regelbundet, men det handlar inte bara om antal sovda timmar, utan också om när dessa timmar blir. Runt 6 har varit min tid att vakna ända sedan jag började lågstadiet. Fördelarna med att kliva upp en dryg halvtimme tidigare än vanligt har visat sig i utrymmet för morgonpromenader innan frukost, gott om tid att läsa tidningen till kaffet och utebliven stress till jobbet. Skönt.


Passade på att ta en fastedag (saknat det lite) igår och laddade därför extra genom att dra på långa löpthights och sticka ut på en halvmil i skog och mark i det magiska morgondiset. Träffade ingen annan än några morgontrötta fåglar, som skrämde upp rejält med adrenalin i mig genom att braka upp och flyga iväg precis invid stigen när jag kom joggande. Följde upp med en liten frukost (bär och nektarinsallad, ett finnkrispkex, ett ägg, kaffe, vatten) och en lugn morgon. Efter jobbet blev det ett par ägg och ett berg av grönsaker, och sedan tidigt i säng. Jag, som äter ganska ofta på mina vanliga dagar, har fortfarande inte vant mig vid hur mycket tid det blir över när jag fastar, så gick och la mig när jag tröttnade på att sitta uppe. Jag sov 8,5 timme i natt, och kunde ändå, pigg och fräsch hoppa ur sängen strax efter 6.


Läs Hannas senaste inlägg. Inspiration och pepp på riktigt!

Ägnar min lediga fredag åt att först åka till Leksand på äventyr och löpning med två riktigt härliga tjejer, och följer upp med mammamys, eftersom hon planerar att förgylla Falun med sin närvaro under helgen. Härliga liv!
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar