måndag 9 september 2013

efter-helgen och inför-hösten

Japp, nu är det planering och fixande och trixande som ligger närmast till hands för mig. Början av hösten (?? Strålande solsken och 20 grader utanför fönstret, men huvudet börjar helt klart ladda för höstterminen i alla fall) kryper närmare och jag njuter av den krypande viljan att rusta upp, ordna och sortera. Efter sommarens "bara-mest-glädje" och alla härliga träningsäventyr där kroppen gång på gång presterat och fyllts med energi, D-vitaminer och endorfiner så finns behovet för att sätta upp en liten planering för att träningsenergin ska fortsätta in i höstrusket.

Mörker och kyla har en liten tendens att dra ner på min löp-pepp något, så planen
är att följa upp och fylla ut med all annan konditionsträning som jag älskar att syssla med. Simningen ska hamna på regelbunden basis igen, likaså cykling/spinning. Gymträningen lockar mer och mer, liksom diverse pass av alla mina fantastiska och inspirerande kollegor på Actic. Så tillsammans med kalender och målbildskarta börjar sakta men säkert en plan krypa fram. Massor av inspiration får plats, massor av endorfiner såklart, men också en hel del energigivare.

En STOR energigivare var också att smita in på Vansbrosimmets anmälningssida idag, och upptäcka att min satsning förra året gav mig tillträde till näst första startgrupp. Grymt coolt! Satsar på en ännu bättre tid 2014 (såklart)!


Loppen, både de jag anmält mig till och ska anmäla mig till, börjar klarna. Planen att satsa 2014 för att ta en liten revansch inom amfibielopp-världen ger mig beslutsångest över anmälan till Amfibiemannen eller Ångaloppet, eller båda, och med vem? Behöver en parter! Så om du är sugen på att springa/simma i äventyrsregi med fokus på ha roligt och komma runt, är hyfsat van simmare och glad i att springa terräng, hör av dig till anmera89@hotmail.com !



Oj vilket ostrukturerat inlägg det blev. En omedveten yttring om mitt mentala klimat idag? Nå, inget som inte lite träning ordnar upp!

Vi ses!
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar