onsdag 30 maj 2012

Bloggtorka

Japp, blev inte mycket tid över för mitt planerade bloggskrivande under helgen, eller under veckan heller för den delen. Snodde åt mig en tid för att i alla fall få upp lite sköna bilder som fotats under helgens trevliga upptåg!

Lördagen
Började med fantastiskt väder och en rejäl runda på racercykeln som ska ta mig runt Vättern här om en och en halv vecka. Fick massor av tips, hjälp och stöd av fantastiska Pernilla, nyfunnen cykel-PT och allmänt störtskön tjej. En trevlig tur och i alla fall några välbehövliga mil i benen. 


Jag och Jocke (som sprang ett par mil i värmen när jag flöjtade runt på cykeln) följde sedan upp träningsglädjen med ett besök på medeltidsmarknaden i Leksand, följt av lite kärlek, grill och mys i solnedgången vid en av Lugnets magiska utkiksplatser. 


Söndagen
Blev en lite mer träningsspäckad dag än den redan innan träningsspäckade dagen sett ut att bli. Med start i gassande solsken och förmiddagspepp blev det ett litet trevligt löppass på 4 pers inklusive 2 instruktörer. De tre andra långbenta/kvickfotade killarna fick i början ta lite hänsyn till mitt lite lägre tempo under uppvärmningens ca 5 km. Sedan skickades killarna iväg på en teknisk intervall (öka tempot något var 10e steg, du får bara öka takten, aldrig minska) på ca 2  km, innan det blev lite backträning för att mosa ur benen ordentligt.



Efter detta var både jag och Jocke så tränings- och solskenshöga att vi bestämde oss för att åka ut på ännu en upptäcktsfärd på ett välrekommenderat 8 km-spår i närheten här i Falun. Glada i hågen joggade vi iväg, och njöt båda hejdlöst av solsken, natur och sköna spår. Dock hade kartan jag så noga memorerat i banans början råkat gå och bli förvrängd i endorfinruset, och vi upptäckte efter hand att det 8km-spår vi tagit in på efter att ha sprungit våra första 4 km, mystiskt verkade börja räkna om från början.. Efter ca 2,5 km blev misstankarna lite väl starka och vi vände (som tur var) hemåt samma väg vi kommit. På vägen tillbaka hamnade jag i ett sådant där riktigt skönt flow, låg och tryckte i 5.30-tempo med känslan av att kunna springa hur långt som helst, med den, för andra dagen i rad långturströtta lagkamraten flåsande efter. När vi äntligen nådde fram till en karta kunde vi konstatera att, jodå, två 8km-spår på samma spårcentral, men med starten ca 4 km från varandra. Efter 8 km som blev 13 blev det energiåterladdning till max, innan jag avslutade kvällen med ett Box-pass.



Måndagen ägnade jag dessutom en avsevärd del av min annars minutiöst planerade morgontid till att klättra in en förvånansvärt pigg kropp i den alldeles nyinskaffade våtdräkten :)


Mot nya äventyr!
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar