tisdag 15 maj 2012

Cykel !

Ja, för i söndags kom jag äntligen ut på mitt, sedan väldigt länge välbehövliga premiärcykelpass. Tack till Jocke och Antti för all pepp och övertalning som fick mig att göra mina första mil. Jag ska ju cykla Tjejvättern snart.


Min vana trogen, verkar det som hittills detta år, ägnar jag de nya och lite skrämmande grenarna i Tjejklassikern förvånansvärt lång "uppladdningstid" med väldigt lite verkstad, väldigt många ursäkter, och efterhand, en och annan jobbig skuldkänsla. Med hjälp av fantastiskt fina människor i min närhet lyckas jag sedan till slut ta mig ut och pröva på, och drar då helst till med en rejäl genomkörare, redan första gången (i vintras var det ju 19 km längdskidor första helgen...).


Slutsatsen i helgen, liksom i vintras, är den att med några mil i kroppen för att vänja alla muskler vid den nya rörelsen och blodsockret vid långkörningar, så känns det helt okej. Starka ben - check. Bra flås - check. Envis nog att ta mig runt 10 mil för att jag vill - check.




Men nu har jag i alla fall varit ute. 4 mil blev det, i både solsken och motvind och med en resulterande solbränd näsa. Tack igen för hjälpen, killar!

Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar