onsdag 2 maj 2012

Guld i mund

Jag slår ett slag för morgonträning! En sådan där vana jag alltid umgås med, i något slags "Jag gör det och det är fantastiskt! vs. Jag gör det inte, men tror jag brukade må ganska bra av det..." förhållande. Ibland glömmer jag helt enkelt bort hur bra det känns. Och ibland hittar jag tillbaka!


För 30 minuters tidigare uppvaknande på morgonen fick jag 10 vardera av armhäv, dips och situps, fortfarande iklädd pyjamas och bara nästan uppe ur sängen, 2 km jogg i soluppgången i helt otroligt befriande lite kläder (välkommen vår!) och 5x3 dynamiska stretcher med mitt favoritverktyg i hela världen, kvastskaftet.



Förutom ett skönt och effektivt träningspass har jag nu, både just nu på morgonen, och sedan med mig hela dagen, en känsla av effektivitet, koncentration och fokus. Jag har redan matat huvudet med nytt syre och hittat in till alla hållningsmuskler.


Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar