söndag 10 november 2013

Träningssöndag

Japp! Tog en dags ledigt från det allra mesta igår och njöt av både sovmorgon och soffhäng. Det kändes som att kroppen behövde en rejäl återhämtning, för redan när jag kröp ned under täcket för att sova började det krypa så smått i skinnet. Kunde somna med ett skönt leende på läpparna och alla olika peppiga träningsmöjligheter i tankarna.

Klockan ringde tidigt och frukosten blev lite extra speciell med min nya, alldeles lyckade, alldeles hemlagade musli. Ugnsrostade nötter, frön och havregryn med lite honung, olja och vatten, blandade med sojaflingor och torkade blåbär. Frukosterade detta tillsammans med värmlands-hemmagjort äppelmos, fil och ett perfekt kokt ägg. MUMS!



Sedan var det träningskläder på, mötte upp starka, härliga Erica på gymet och fick en ben/rumpa-omgång som heter duga. Allt ifrån en ny favorit i min bok för extra speciell rump-träningsvärk i form av uppåt/bakåtsparkar med hjälp av en gymmaskin, till utfall, marklyft och vadpressar. Vi avslutade med två Tabatacirklar (4 och 5) som jag missat under veckan och stretchade lite. Härlig start på dagen. Mellis intogs i form av ägg, nötter och satsumas, och sedan följde jag upp med ett intervallpass i poolen.




Skönaste kommentaren från mannen som ockuperade crawlbanan för sin mysbröstsims/-vattenjoggsaktivitet efter att jag under insimmet passerat honom 5 gånger: "Jaså, kör du hårt idag?" Vet inte om han tyckte jag störde hans flow, men jag spände på mig simglasögonen igen och svarade sanningsenligt att "Nja, det beror ju på hur man menar. Lite intervaller ska det bli i alla fall!". Och det blev det! I slutändan 10x50 m varannan frisim starttid 50 sek, varannan ryggsim starttid 1 minut, följt av 4x4 25:or max frisim, ryggsim, frisim arm och ben med 5 sekunders paus, allt detta helt utan att krocka med någon medsimmare. Simmade av och hoppade ur poolen med 1500 sköna meter simmade och härligt träningssus i kroppen.

Det var en sådan där dag när liksom kroppen inte får nog. Så jag bestämde mig såhär framåt kvällen att dra av ett insanitypass när jag ändå var inne i det. Insanity är en amerikansk högintensiv intervallträning i bästa "få en fantastisk kropp, guld och gröna skogar på bara 9 veckor"-anda, men riktigt svettigt och helt utan redskap, vilket gör det till en bra genomkörare när gymet liksom redan är avklarat för dagen.

I morgon drar det igång igen, denna gång med en veckas arbetsvecka inklämd på tre dagar. Nåja, det blir i alla fall en sväng i poolen i morgon också.
Ta hand om er därute och grattis till alla fina pappor!
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar