måndag 28 oktober 2013

Vad händer?

Tiden springer, och jag med den. Nja, inte riktigt så kanske, men dagarna har varit till bredden fyllda med livet i största allmänhet, och bloggen fick ta en liten paus. Det är så mycket som händer inuti mitt huvud att jag nästan inte vågar sätta mig framför tangentbordet, haha!

Inspiration blandas med frustration, glädje och motivation med fullkomlig handlingsförlamning. Framåt går det i alla fall, något annat kan jag inte önska mig!

Träningsmässigt så kämpade jag på så gott det gick under förra veckans hårda träningsupplägg. De pass som blev av blev fokus på kvalité, och enligt plan också en utveckling jämfört med föregående två veckor. Fredagens simpass blev en kamp mellan kropp och vilja, då axlarna försökte säga ifrån redan under insimmet. Men det blev trots allt ett skönt distanspass i form av en trappa: 2x300-2x200-2x100-2x75-2x50-2x25. Hela passet på 2 km och en skön känsla av uppnått mål när jag klev upp från poolen.


Så gick jag idag in i min första vilovecka inför kommande träningsperiod. Och självklart, fullkomligt i enlighet med min person, så var idag också dagen när all världens träningsmotivation, träningsinspiration och pepp fanns i kropp och knopp. Det blev ett kort teknikpass i poolen, och sen föll jag för frestelsen och brände av ett litet, litet gympass också. Lite knäuppbyggnad, 4 minuter Tabataintervaller med kettlebellswingar, pinnövningar och lite huvud- och handstående fick mig svettig, endorfinglad och nöjd i kroppen. Tanken är att veckan ska ägnas åt att återhämtning, och i det begreppet måste ju glädjepassen och motivationen få sitt!


Nästa träningsperiod är i planeringsfasen, mer om detta kommer!
Hur går det med träningen för dig?
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar