måndag 14 oktober 2013

Måndagspigg!

Jahapp, en vecka rusade plötsligt förbi bara sådär. Sådär som händer när man efter en upplevelsefylld helg kommer hem till en jobbfylld vecka, hinner träna, äta, sova, jobba och sen är det fredag och man sitter hemma på kvällen och funderar på vad man tar sig till ensam hemma på en fredagkväll, utan internet?

Jag har ägnat denna helgen åt att med ljus och lykta leta efter motivation. Funderingar, tankar och oändliga mentala avgrunder har jobbats igenom, och massor av energi har gått åt till att bara försöka vara jag. Det handlar om val, trygghet, framtiden, den där vägen framåt som jag helst alltid skulle vilja ha klart upplyst, med självklara pekpinnar i alla vägskäl och allra helst en noga detaljerad karta att ta med mig hem. Nja, livet fungerar ju tyvärr inte så ofta så, utan här blir det till att tänka och reflektera, bolla och finurla, tills det känns som om vädersträcket man rör sig i, iallfall stämmer ganska hyfsat överens med den övergripande planen.

För mig fick det bli ett tillfälle att bryta ihop för att komma igen med en ny grund och ny glöd. Förändringar på g.

Träningen har rullat på som planerat, liksom fastan under förra veckan (två grymma fastedagar!), och nu sitter jag i dag 1 vecka två, glad och nöjd efter två träningspass (30 minuter core, 1500 m simning pulsdistans 5x200m) på två koppar kaffe, 1 ägg, 100 gram kesella och lite hallon. Och vatten. Jobbar på att dricka bättre på fastedagarna, något som jag faktiskt känner av framförallt dagen efter fasta, när vätskebalansen tenderar att vara sisådär.


Förra veckan blev full av bra träningpass, enligt plan, förutom tisdagens "Gym 1" som inte hanns med, och Onsdagen som fick bli en vilodag, som dock togs igen med ett kort löppass förutom det planerade "Gym 2" passet på Torsdagen. Ägnade lördag kväll till att, efter världens längsta uppladdningstid, springa ca 11 km vandringsled i solnedgången, och fick med mig en superhärlig energiboost av kvinnan jag sprang ikapp strax innan jag var hemma. Söndagens Benfys byttes till benpass tillsammans med grymma Anna, ett riktigt peppigt sällskap som alltid ger skön träningsvärk. Följde upp med ett Boxpass med fokus överkropp och känner mig därmed lite närmare 95 än 24 idag. Skönt!

Nu blir det te och framtidsfix!

Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar