lördag 3 augusti 2013

Mer träning - Mer filosofi!

Tack ! Tack alla fantastiska härliga människor som har gett feedback på det senaste inlägget. Som har sagt mig hur modig jag är, hur mycket ni känt igen er, gett mig av era egna historier. Det betyder mycket att få beröm, ännu mer att få höra att jag berör med min historia och mina tankar.

Jag ska fortsätta filosofera här på bloggen. Sanningen är den att jag skriver här mycket för min egen skull. Det var skönt att sätta lite ord på tankar som kanske inte helt synligt fanns på insidan innan. Att inse att slutsatsen på mina stundtals mörka funderingar om kroppsuppfattning och vikt trots allt är sköna känslor som stolthet och glädje. Det är bra. Jag passar på att ännu en gång tipsa här på bloggen om min husguru och favoritfilosof (eller en av top 3 i alla fall) i form av den här länken . Det är ett sommarprat från 2008 och kommer vara 60 väl spenderade minuter. Lyssna på löprundan eller promenaden eller bara på hemmaplan. Många härliga och träffande ord om lycka som grundprogram och standard som förhållningssätt.

Träningsmässigt då hallå träningsbloggerskan?
Jo! Första jobb-veckan efter semestern förväntade jag mig inga enorma prestationer av mig själv, det tar trots allt både tid och kraft att hitta tillbaka till rutiner och tidiga mornar. Men! Träningsglädjen och energin har följt med mig sedan laddningen förra veckan, och det har blivit både massor av rena glädjepass, och mer genomtänkta kvalitetspass. Löpintervaller, HIT-pass, en timme som stepinstruktör och en halvtimmes fullkomlig löplycka på stigar i skymmningen en regnig tisdagskväll ihop med Jocke har blandats med ett tungt överkroppspass på gymet, lugna rörlighetspass och träning, träning, träning på ett litet sidoprojekt jag har lagt mig till med.


Igår gav en orolig och frusen nattsömn upphov till en liten, liten halsont och sliten känsla i både kropp och lungor, så det blev en stillsam fredag och lite extra smart energi till mellanmål och middag. I morse vaknade jag pigg, fräsch och glad igen, och har därför just kommit hem från en dryg timmes lugn lek i skogen. Ville vara lite försiktig med tanke på förkylningsvarningflaggorna igår, så det blev ett lugnt tempo och fokus på upptäckarbus istället. Massor av nya stigar, orientering och en hel del "rakt ut i blåbärsriset" kändes lagom i rekordvärmen, och nu planerar jag ett längre yogapass för att vara tillbaka i full form i morgon igen!

Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar