tisdag 20 augusti 2013

Mellanspel

Ja, livet rullar på, sommaren fortsätter att bjuda på solsken, svettfläckar och njutningsfulla träningstimmar och rutinerna börjar så sakteliga smyga sig på igen efter semestertiderna. Senaste veckan ägnades åt jobb, träningsmys både hemma, på gymet, i skogen och i poolen och avslutades i stor stil i ännu en festdag i kärlekens tecken, när jag fick äran att vara en del av Sara och Jonas efterlängtade bröllop. Lite lulligt blev det framåt kvällen, så resten av helgen blev vigd åt soffmys, Resorb och bakismat. Tack så mycket alla härliga människor!


Ny vecka, nya tag, och jag började veckan med ännu en fastedag. Lite mer än halvvägs genom mitt projekt bjöd också på lite resultatkoll, dock med misstänkt missvisande resultat. Testet fortsätter dock, det känns bra och jag börjar få rutin i både fasta och ätardagar. Eventuellt så har jag varit lite för nyttig och ordentlig under dagarna emellan, vilket gav upphov till en riktigt tung och trött fastedag i Torsdags. Helgens rejäla energipåfyllning gav en pigg och produktiv dag igår. Experimentera mera!

Laddar för en riktig äventyrshelg tillsammans med Jocke, då svagheter ska övas upp och försprång ska skaffas inför kommande lopp. Peppade ut mig själv på en njutrunda idag, som trots tunga lungor bjöd på stora löpleenden i milt, lagom varmt solsken och underbara stigar kantade av svamp och blåbär. Känner mig lite småruggig, och satsar därför på näringsrik mat och snäll träning i ett par dagar. Nu kommer hösten smygande så smått, med alla sina utmaningar, men också med lite mer rutiner och chanser att drömma och planera för kommande veckor. Extra ser jag fram emot en nybildad tradition och favorit i form av Salomon Trail Tour Sälen, följt av ett nytt, lerigt äventyr i form av Tjurruset, och en galet peppig konsert med härliga, galna Gogol Bordello.




Vad gör du i höst?
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar