torsdag 8 augusti 2013

Punka - Hurra!

Hade en sådan där dag igår. Lite sen till jobbet, kommer ut till cykelstället - tokpunka. Hej och hå. Tog mig ändå till jobbet, hade en lång dag med mycket att göra. Hem och ladda om. Det blev inte många knop gjorda rent fysiskt, men däremot mentalt. Det gäller som att komma på sig själv. Springa om hjärnan, som gärna tar sats och kastar sig in i alla "typiskt, blä för den här dagen"-tankar. Det gjorde jag!

Snörade på löpskor och sprang till jobbet för kvällens pass. Hade största leendet på mig hela timmen, och hela vägen hem. Som självklart inte kunde hålla sig längs grusvägen på vägen hem. Häpp, ut i blåbärsriset! Livskvalité, och en galen massa mer härlig energi resten av kvällen!



 Idag ägnar jag mig åt ett planerat litet experiment. Efter att ha fått frågan från en kund, och sett den här dokumentären, så blev jag sugen på att testa. Jag gör så. Inom det här häftiga yrket så ställs man ju dag ut och dag in inför nya frågor och utmaningar. Glädjen i att få jobba med människor, ingen dag blir den andra lik, någonsin. Och jag känner gärna på dieter och modefenomen för att själv bilda mig en åsikt. Hur känns det med LCHF? Hur fungerar det att bli vegetarian? Jag svarar ju alltid för mig själv och min egen upplevelse, men det känns lättare att argumentera och förklara utifrån en känsla, hellre än en uppfattning baserad på det jag läst/hört/sett.

Kritisk som jag är och är upplärd, så finns det många frågetecken i den ovan nämnda dokumentären, som för en nyfiken insatt bara nästan skrapar ytan på det den tar upp. Men, eftersom detta fick genomslagskraft (läste till och med om det på aftonbladet idag) så vill jag vara med. Det går ju alltid att pröva! Min upplevelse hittills (första fastedagen någonsin!) är väl med få ord beskriven som hungrig och trött, men jag lägger också på minnet den hur vansinnigt gott mitt enda mål mat smakade idag, och känslan av energi som fanns de efterföljande timmarna. Nu har jag kraschlandat i soffan och planerar att stanna här med en kopp te och en del självömkan över mitt värkande huvud och min kurrande mage. Mer rapport inom kort!



Happy days!
Kram,
Annica

2 kommentarer:

  1. Hej Annica,
    Fin blogg du har :)
    Vill bara tipsa om en annan blogg angående 5:2.
    (Vi kör också på den)
    Kolla Mryeah.com. Där har jag hittat bra menyer & recept. Vi äter 3 mindre mål om dan. Det tycker vi funkar bra, bättre än bara ett. Det känns svårt att orka hela dagen med alla aktiviteterna annars.
    Kämpa på, det är jobbigast dom 2 första veckorna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika!
    Tack för tipsen, har kikat in på den bloggen förut :) Testar lite olika varianter för fastandet i och med att jag vill hålla i träningen också under fastedagarna. Torsdagen var första testet, idag kör jag ett annat upplägg med Frukost + middag !

    SvaraRadera