torsdag 1 mars 2012

Svettig oreda !

Aah, har varit lite dåligt med uppdateringar hittills denna vecka, inte så mycket för att träningen inte blivit gjord, utan snarare för att jag desperat försökt hitta någon slags röd tråd i veckans upplägg. Den finns inte. Så vi kör på rörigt, svettigt och härligt !


Ny-upptäckte morgonjoggen (igen) på min lediga onsdag och kom på vilket fantastiskt härligt sätt det är att starta dagen på. Hade ett riktigt bra och kreativ dag efter det med både bak-pyssel, omplantering av växter, rensning på hårddisken av allt det där jag borde göra men inte har gjort och ännu ett prov-pass, denna gång i det fantastiskt härliga formatet step. Jag är alldeles nördigt betuttad i step-pass. Fy fan vad kul det är. En liten grupp på 6 tjejer blev vi som dansade järnet tillsammans, så vansinnigt roligt !

Idag har jag följt upp min smygande träningsvärk i vader och lår med trippla pass. Fick en oemotståndlig utmaning på Facebook om att dyka upp på två av instruktörskollegans pass under eftermiddagen och kunde självklart inte hålla mig borta. Så lite skivstångsstyrka (jättejättelänge sen, undrar hur den känns i morgon...) följdes upp med ett core-pass och sedan var det racerbil hem och ladda in lite ny energi inför torsdags-spinningen med Qwarnsveden. Nu känner jag mig tränad, ser tränad ut och luktar misstänkt mycket kärlek. Spinning är om något definitivt en väldigt svettig historia !


Måndagens lite smygande krasslighet gav upp och drog vidare, vilket förmodligen har med mitt "jag-ska-bara-reka-stepen-lite-snabbt"-pass på 1,5 timme iklädd pyjamas.


Hux flux sa det och plötsligt är jag dessutom anmäld på Tjejvätterns 10 mil cykel i Juni. Så det blir till att spinna vidare på mina relativt nybörjade spinningpass samt försöka bota punkan på den cykel jag faktiskt har stående här i närheten.

I övrigt håller jag faktiskt på att reka lite på något slags organisering mot ett och annat mål som matrialiserats i bakhuvudet. Förutom de lopp jag har framför mig, allså. ;)


Kan också stolt nu avslöja att jag från och med Onsdag kan titulera mig som Box-instruktör på Actic i Falun !

Som sagt, rörigt, men både svettigt och glatt !


Ha det gott och njut av solen !
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar