onsdag 14 mars 2012

Dagens Träning 03-14

För idag blev det träning ! Smällde för andra gången någonsin av ett riktigt monsterboxpass på Actic i Falun. Många träningspeppiga på passet, massor av svett, förhoppningsvis en och annan träningsvärk framöver ! Alltid lika härligt att stå med instruktörsmicken, och fick dessutom extra pepp av extra peppiga besked idag. Mer om detta en annan gång .. ;)

Dagens träning bestod allså i att först snöra på mig lindorna och bränna av ett boxpass. Tyvärr har mina deltagare lyckats vara jämna par hittills, vilket betyder att jag hänvisas till att göra de situps, armhävningar och utfall jag hinner med vid sidan av de andra kämparna, men mits-träningen får vänta till kommande pass.

Jag följde sen upp passet med att göra en svängom i gymet. Försöker luska ut ett lagom utmanande 45-minuterspass att jobba med under våren, fokus bål, balans, ben och chins. Så idag tog jag vad jag hade framför ögonen och körde 10 minuters intervallträning på löpbandet, följt av knäböj, utfallsgång, tricepspress med hantlar, rodd i maskin, dropset i chinshjälpmaskinen och axellyft, och avslutade med 10 nya sköna intervallminuter. Det var jag och grabbarna på gymet idag, lite som back in the good old days på FAK. Boll-bål/balansövningarn fick vänta till nästa besök i gymet eftersom klockan smög sig fram mot nedladdningsdags inför sängen.

Fortsätter att fila på träningsplaneringen, ett och annat delmål har börjat smyga sig in i listan nu bland annat. Kanske Åmål som premiär för säsongen?


Endorfinkram,
Annica

Fitness is a battle, Welcome to the front line !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar