söndag 19 maj 2013

Galet

vad jag har saknat att blogga!



Nu är jag i alla fall tillbaka, efter tre månaders brottningsmatch med nya upplevelser, flytt, jobb och fransk grammatik. Kreativiteten tenderar att brännas ut av för mycket måsten och borden, och för lite sköna, självuppfyllande (svettiga) upplevelser där blogginläggen liksom formulerar sig själv under passets gång. Med franskan i bakvattnet kan jag dock äntligen finna vägen till både ro och kreativitet nog för att hitta tillbaka till bloggande, träningsinspirationen och Träningsglädjen!



Nytt och fräscht sedan senast jag befann mig i etern är att jag har gått och blivit sambo med en av världens häftigaste personer, träningsbloggare dessutom och numer också min kollega som personlig tränare på Actic Lugnet. Träningen rullar på som den ska, efter en seg höst med mycket stress och lite träningsmotivation tog jag hjälp av en månads färdigplanerad HIT-inspirerad hemmaträning, och la mig sedan till med ett schema som jag med mycket frihet och en hel del disciplin fick träningen att börja rulla och kännas rolig igen. Nu ägnar jag mig (med en veckas tentaångest-och-eftertentasliten paus) åt en galen blandning av löpning, simning, cykling, styrketräning och en salig röra av allt annat svettigt, härligt, underbart.


Jag njuter fullkomligt obegränsat av naturens nya färger, där våren lät dröja på sig in i det sista, men nu äntligen har exploderat i alla nyanser av grönt. Med värmen och maj kom även loppsäsongen igång, denna gång var premiärloppet den efterlängtade reprisen av förra årets stora upplevelselopp. En mer detaljerad racereport är på gång!



Härligt att vara tillbaka här, hoppas ni tittar in snart igen!

Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar