torsdag 12 april 2012

Nya muskler och nya skor !

Hej bloggen, det var inte igår. Livet har rusat förbi i vanlig ordning, och just som jag var inne i min sista riktigt intensiva vecka inför semesterresan så sa min kropp "nehej-tack-du" och fullkomligt däckade mig med feber, huvudvärk och hosta. Så den här sista veckan blev istället en intensiv vilovecka, där huvudet, har det visat sig lite så här i efterhand, inte alltid suttit på riktigt rätt. Men men, börjar så smått friskna till, och har börjat peppa träning som en vansinnig. Finns få saker som kan få mig att bli galet träningssugen som påtvingad vila!!

Spenderade påskhelgen i fantastiskt fint sällskap i Kläppen, där ett gäng relativt nya konstallationer av muskler fick sig en rejäl omgång när jag, för 3e och 4e gången någonsin försökte mig på att åka snowboard. Känns som att jag börjar få kläm på det, mycket tack vare den ängel av tålamod som villigt argumenterade sig igenom alla mina utbrott av frustration över att ingenting går att kunna perfekt från början. Så jag tränar vidare! Fick en rejäl påminnelse om vilken uppmärksamhet jag vanligtvis ägnar rumpa och ben, när min första rejäla vurpa inte gav något blåmärke, utan istället en rejäl muskelsmäll och muskelkramper längs hela baksidan av benet. Och så var det ju den där grejen med att försöka att inte landa på exakt samma ställe dagen därpå...


Följde upp snowboardäventyret med invigning av mina nya läckra terrängskor ! Vilken grym känsla att helt plötsligt ha skor som väger hälften så mycket som mina gamla, och som dessutom greppar tag i underlag som tidigare fått min att halka omkring som Bambi. Lycka och löppepp resulterade i en rejäl terränglek-runda, där jag lyckades överraska mitt träningsällskap med att helt plötsligt plöja upp för backen till en ås och leta mig fram på älgstigen som fanns att upptäcka längs toppen !


Nå, det får vara allt för idag. Nu spinner jag vidare mot Tyskland för att hänge mig åt ridning och tjejsnack en vecka, och återkommer sedan med den ena lysande nyheten efter den andra!

Stor kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar