måndag 2 december 2013

November-December

Oj oj oj vad tiden går. Både träning och blogg har fått stå lite åt sidan under en period när livet har rusat på andra håll. Jobbet susar på, många som kommit in på gymet efter den extra långa sommaren och börjat satsa på både egen och Personlig Träning för att komma framåt, må bättre och få resultat. Kul!

Sitter såhär en måndag förmiddag och laddar för fullt inför ännu en ösig vecka. Denna vecka ska det hinnas med både äventyr i Stockholm och Leksand, förutom alla härliga timmar på plats "som vanligt" på jobbet, gruppträningspass och PT-timmar. Tänkte göra ett försök att klämma in lite träning däremellan också, haha! En dag i taget-principen gäller på högsta nivå för att hålla ihop energin när livet sätter fart så här.


Förra veckan hade jag en skön känsla i kroppen av testomgången av en teori som uppkom i samband med vintertidsomställningen. Jag kände av denna omställning oväntat tydligt i år, vilket resulterade i oroligare sömn, tröttare dagar, sämre stresstålighet, med mera. Så jag gjorde slag i saken under förra veckan, gick och lade mig lite tidigare och ställde klockan närmare strax innan 6 istället för strax innan 7, för att simulera för kroppen att jag fortfarande sov "samma timmar" som under sommartiden. Den extra timmen på morgonen fick ägnas åt en kort morgonjogg, pinnstretchar och dusch. Och fy sjutton vad bra jag mådde! Samtliga morgonpass var som att flyta omkring på små rosa moln, och sömnen blev återhämtning på riktigt igen. Med andra ord är testet genomfört med utmärkta resultat = fortsatt liknande sömnschema kommer eftersträvas.


Det är redan dags att se över Decemberschemat. 12-veckorsprogrammet jag lade riktlinjerna för i september har rusat förbi, innehållit massor av skön, effektiv träning och spännande, peppiga projekt. Min plan är att lägga ett snällt schema för December, med mer fokus på effektivitet och att passen verkligen ska bli av, snarare än att planera in (i och för sig grymt härliga) dubbelpass som eventuellt kommer kännas mer som hinder än som möjligheter. Stress och träning hör inte ihop för mig!


 Därför kommer December bli ett härligt pot-purri av HIT-pass, Tabata, Insanity-pass, löpintervaller (förutom morgonjoggen), tunga, men effektiva Gym-pass och, så klart, ha ett rungande creschendo i vår traditionsenligt Episka Julstafett på Julafton.


Håll koll på Träningsschemafliken som uppdateras inom kort!
Kram på er!
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar