tisdag 14 februari 2012

Träningsnörden

Japp, jag gjorde en inventering i mina alster och kom fram till att bästa sättet att tillfredsställa min kreativitet är att helt enkelt ha en blogg bara gjord för träning. Pepp och inspiration, galenskap, härliga upptåg och bus och tips och trix. Allt möjligt, bara det svettas, med andra ord!

Annica utan skidor
Träningsnörden själv då är en ung tjej med en stadig bakgrund i hälso-studiernas förvirrande värld. Som Hälsoterapeut, PT och allmänt glad motionär på lätt manisk nivå kommer förmodligen både det ena och det andra hamna här på bloggen. Just nu är min träningstillvaro ett tillfälligt kaos, med två lite allvarligare mål, varav det ena går av stapeln redan helgen efter nästa, med 30 km Tjejvasa på ett par längdskidor som jag gjorde första-gången-någonsin-premiär på i Januari i år. Genrepet är avklarat gångna helg och känns faktiskt riktigt överkomligt! Mer skidmys inom kort!

Utmaningen
Den andra utmaningen som är bokad i kalendern är Amfibiemannen 2012, ett aquathlon som ska genomföras med min alldeles formidable lagkamrat Jocke, som för övrigt jagar sina monster här. För att smygstarta sim- och löpträningen för säsongen i denna min nya hemstad hoppade jag därför på Qwarnsvedens triathlonklubb, och blev riktigt härligt bemött och inom kort aktiverad i både simträning och spännande spinningpass.

Den formidabla lagkamraten
 
Men som sagt, det tillfälliga kaoset i min träning beror nog till största delen på det tillfälliga (?) uppsving jag har fått i fantastisk inspiration och grymma tillfällen att  pröva på, svettas, njuta och förstås stappla omkring som Agda 95 i ett par efterföljande dagar. Räkna med mer om också detta inom kort här på bloggen!

Ja, så Välkommen, ny som stammisläsare, till bloggen där svett luktar kärlek och Träningsglädjen är religion!
Styrkekram,
Ankan

everything means nothing held back. totally unleash yourself

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar