fredag 19 oktober 2012

Svettfläckar och Spinning

Jaha, ännu en fredag har kommit och bjuder på skönt Oktoberväder i form av mulet, uppehåll, men ljust. Har ägnat förmiddagen på jobbet, och städat en del bland maskinerna i gymet. Jag känner mig lite knäpp, men det är så sjukt kul att städa på ett gym. Varenda fläck är ju liksom ett bevis att någon har tagit i och kört hårt, det känns bra i mitt instruktörshjärta. Och sen är det den där känslan man får när man städat köket efter att ha gruvat sig inför disken i ett par dagar. När man väl är klar så blir det ju så.. fint.. Hann med ett ATC-pass och en liten föreläsning om Hållning innan förmiddagen var slut.
Foto: Antti Arnio

Var hemma en jättesnabbis, innan jobbet kallade igen, en PT-timme, veckans sista. I morgon väntar större saker med tema-dag på Actic. ATC och PT ska promotas, och massa pass, ett par föreläsningar, fika, lunch och tips i gymet är planerade. Hoppas det kommer massor med träningssugna människor!

Är nu hemma igen och väntar in anstormningen av nästan hela kära familjen, mamma och pappa kommer upp från Värmland för att bli motionerade, och syster yster som förgyllt min tillvaro i en vecka nu, och till min stora glädje planerar att stanna ännu en vecka. Bara underbara Jocke fattas i Falun denna helg, då han planerar andra äventyr för söndagen.

Foto: Antti Arnio
En fullspäckad jobbvecka har ändå hunnit bjuda på ett par riktigt bra träningspass. ATC-passet och stepen i Måndags gav en riktigt skön träningsvärk som förflyttade sig runt i hela kroppen efterhand som tiden gick. Följde upp med en sen kvällsspinn med halvbra energi på Tisdagen. Efter en riktig heldag på jobbet så var det skönt att bränna ut lite, men passet nådde inte riktigt hela vägen in. Sov oroligt under natten efter det, så Onsdagen fick bli en vilodag. Rastade syrran, och en hög andra, istället på Onsdagens traditionella Box-pass. Kör ett bra tema denna termin som fyllt bokningslistan till passen, hur kul som helst och massor med drag! Torsdagen var den sista massage-dagen för mig, och jag följde upp 5,5 timmar i massagelokalen med ungefär lika många timmar på Actic. Eller - bestämde mig för att spinning kändes som en bra idé, och smet därför in på det avslutande passet i Pernillas supertrio (Skivstångspass + Core + Spinning i rad, tjejen är STARK!) och njöt av att svettas lite. 

Underhåller nogsamt tanken att den lilla lilla halsont/huvudvärk/snuva jag går omkring med inte är en förkylning. Efter en såpass intensiv period vore det dock knappast förvånande om kroppen sa till med alla tänkbara medel att jag ska ta det lite lugnare. Tränar på försiktigt, men känner mig inte 100%, så intensiteten blir lite lagom. Idag blir det nog en promenad i kvällsmörkret, laddningstid inför morgondagen!

Njut av helgens alla träningsmöjligheter!
Kram,
Annica

1 kommentar:

  1. Är snart där med dig igen..Du är stark och så häftig <3

    SvaraRadera