fredag 3 januari 2014

Hej 2014!

Blogginlägg nummer 101 här på bloggen, nytt år och nya äventyr. Ännu ett fantastiskt intensivt och härligt år i bagaget, och 2014 är redan i full gång att fylla kalendern med grymma upplevelser. Jag har rivstartat året med 3 träningspass på de 3 första dagarna, en vana jag tänkte försöka hålla i så länge som bara möjligt. Det känns tydligt i kroppen både att rutiner har saknats i ett par veckor, och att jag fortfarande återhämtar mig från en liten stressförkylning som hälsade på någongång mellan alla ljuvliga stunder med vänner och familj under jul, mellandagar och nyår. Det kändes dock som en revansch på denna tillfälliga hängighet att vakna på nyårsdagen pigg och fräsch (och inte så bakfull som jag kanske hade planerat att bli om jag hade varit frisk under nyårsfesten). Så träning fick det bli, och det har hållt i sig!



Månadens utmaning är att under Januari månad, stå i plankan minst 60 sekunder om dagen i minst 20 dagar.


Träningsschemafliken kommer få en uppdatering så fort mina planer blir organiserade nog för att fästa ned på papper. Det är en dag i taget-principen som gäller, när jobb och resor nu har stakat ut ungefär hur veckorna ser ut fram emot påsk. Så jag finurlar och planerar på vilka strategier jag kan lägga mig till med för att hålla stressnivåer nere, energin uppe och träningsrutinerna igång. Faktiskt väldigt mysigt att gå omkring och fundera på! "Hur gör jag för att jag ska må så galet bra som jag vill?"

Stora kramar,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar